sakit

Salam semua

Dua hari yg lepas, aku diserang demam yg berpunca dari sakit gigi. Mula-mula aku ingat sakit biasa je, rupanya membengkak menambahkan lagi 3 inci pipi yg dh sedia tembam nie. Exam semalam paper Bank Management, aku surrender 30 minit terakhir. Dan dan je sakit gigi dan kepanasan suhu badan terlampau. Oleh kerana klinik dah takkan layan orang lepas pukul 5, aku tahan sakit nie dengan melayan cite terbaik 2010, Na O Mei.

Dan pagi ni, seawal pagi aku bersiap ke klinik gigi UIA. Ternyata benar gigiku rosak dan mula goyang. Doktor yang cantik lagi sopan santun tu memberi kata 2; cabut@ rawatan akar di klinik swasta. Dengan poket berhabuk plus takde transport nak keluar plus exam is around the corner, lalu aku memilih option pertama.

Dan sekarang, mulut asyik mengetap kapas. sakit tu takde sebab aku dah makan painkiller dulu. Cuma saat ragum, playar dan mesin pelbagai bunyi mengerumun mulut aku, saat tue aku terfikir, "betul ke pilihan aku ni?" ..Bila dah cabut, sakit dah takde, hati yakin pula kata apa yg aku buat ni betul. Tapi bila renung balik, "arwah" gigi kat tray, sayu pun ada...

Al-maklumlah, gigi dah masuk status kekal. nak tunggu tumbuh lagi tu namanya bye bye la. memang takde kott.. apapun sebelum aku grade, sempat aku meninggalkan monumen kat klinik uia.hehehehee... sure jadi bahan kajian kat UIA Kuantan nanti.. Kira sumbangan aku before grade la.. haahahahaaaa :)

Comments

Popular Posts