Katakanlah......

Bertemu dengan mu disuatu petang yang hening
Saat semua orang mahu pulang
Kau tegak berdiri memeluk tubuhmu yang sasa
Kilas mataku menatap wajahmu yang tenang
Sungguh aku tak tahu apa yang kau mahu petang itu
Keputusan untuk membisu membuatkan aku semakin resah
Bagai pesalah menanti hukuman dijauhkan
Oleh Yang Arif bernama KEKASIH

Sempat kita melihat mentari melabuhkan tirai
Cantik tapi aku tak punya pendapat itu
Kerna yang aku ada
Diam bisu kamu
Sesekali terdengar keluhan yang kau lepaskan
Kening diangkat ku hala pada kamu
Namun kau hanya membalas dengan segaris senyuman yang tak punya warna
Kau tegar biarkan aku dalam kebingungan
Menghukum aku
Tanpa aku tau apa dosaku

Segera langkah ku atur
Meninggalkan kau yang separuh siuman
Yang terus bermonolog di dalam hati
Bukan pada aku
Yang punya perasaan dan hati
Yang hanya satu milik kamu

Kau hanya sekadar menoleh
Tetap disitu
Tetap berpeluk tubuh
Sedang aku sarat bersama
Butiran mutiara berguguran
Mengiringi pemergianku
Bersama 1001 pertanyaan
Untuk apa kita bertemu tadi?

~Sebaikwanita~
19 March 2010
Mahallah Safiyyah



Comments

Popular Posts