Kemana aku selepas ini...????

Assalamualaikum...

Tinggal beberapa hari lagi final exam akan mula menunjukkan taringnya. Saat ini destinasi library, resource centre dan mungkin cafetaria sudah menjadi idola pelajar-pelajar UIA. Jika sebelum ini, tempat itu dianggap puaka dengan kesunyian tanpa suara (Please keep silent!), sekarang tempat itu adalah syurga buat kami.

Insha-Allah moga apa yg dirancangkan, ini adalah semester akhirku. Resume, interview, tawaran sana-sini, exam MTesT, email bagaikan perkara wajib saat bangun dari tidur. Nampaknya gelaran "Penganggur" amatlah aku takuti. Bukan saja aku, malah si Makcik Faizah, Raema, Atul, Hasnah juga mula memohon pekerjaan dengan harapan, moga-moga tamat belajar beroleh kerjaya.

Sejauh mana aku akan melangkah selepas semester ini, tiada siapa yg tahu. Kemanakah aku selepas ini?Menamatkan zaman bujang? Fatimah kata belum ada lagi lelaki yg sanggup jadi korban menyembelihkan zaman bujangnya untukku, juga dirinya. Mungkin juga aku bakal bergelar siswazah menyambung master? Dimanakan ku cari wang untuk menampung pengajian? Mungkinkah seorang guru matematik? kalau aku berjaya MTesT dan temuduga...

Ahhh...semakin aku memikirkan perkara-perkara ini, semakin aku menolak tepi buku-buku yang masih byk belum disentuh padahal exam final bermula selasa depan.

Jangan yg dikejar tak dapat, yang dikendong keciciran

Apapun, aku akan cuba memperbaiki CGPA aku dengan beberapa sisa baki subjek sem nie..walaupun aku tahu (sedia maklum dah..) yang dean's list tu hanya dalam mimpi sahaja

T____T

Comments

Popular Posts