Haji Mohd Azmil Dato’ Mustapha ^_^

Assalamualaikum Sekadar berkongsi pengalaman berjumpa dgn Haji Mohd Azmil Dato’ Mustapha depan mata.

Malam semalam, lecturer membuat "Closing Session" dan menghimpunkan 3 section, class Entrepreneurship dan Small Business Management. Sebelum jamuan bermula, kami bersantai dgn ceramah ringkas daripada Haji Mohd Azmil Dato’ Mustapha. msya selama ini saya hanya mendengar cerita2 yang mengatakan dia sudah berubah. Al-maklumlah dahulunya Ali Setan bersama pelakon Ogy Ahmad Daud. Saya terpukau dgn kelancaran English nya dan ketenangan yang terserlah dari raut wajahnya. Dalam hati saya, saya bertekad ingin berjumpa dgnnya.

Selepas ceramah, beliau berlalu dgn segera mengundang rasa kecewa saya kerana bercadang ingin berjumpa dgnnya selepas majlis tamat. Majlis Closing Session diteruskan dengan Sharing Moment oleh beberapa pelajar dan ucapan darpada our beloved lecturer, Dr.Zulkarnain Kedah. Terharu saya kerana Dr.memberikan ucapan hingga menitiskan air mata kerana bersedih akan berpisah dgn kami terutamanya kami-kami semester akhir. Sepanjang 4 tahun saya belajar di UIA Gombak, inilah pertama kali saya menghadiri majlis Closing bkn bertujuan untuk berhibur tetapi lebih kepada muhasabah diri. saya rasa kesal kerana saya kurang mengambil peluang yang baik. Yela kadang-kadang kurang memberi tumpuan di dalam kelas, presentation yg bersahaja dan bermacam-macam lagi. Saya kesal kerana saya bersikap sambil lewa dlm kelas SBM sedangkan Dr. bersungguh dalam pengajarannya hinggakan dia sanggup memanggil Haji Mohd Azmil Dato’ Mustapha untuk memberikan kata-kata motivasi kepada kami tanda kasih syg Dr. kepada kami. Terima kasih Dr.

Selepas jamuan, saya dan beberapa rakan mula melangkah pulang ke hostel. tiba-tiba mata saya terpaku pada seorang lelaki yg berpakaian serba putih, berjubah dan berserban. msya saya berjumpa buat kali ke-2 orang yang saya ingin jumpa iaitu Haji Mohd Azmil Dato’ Mustapha. dia sungguh ramah dan senyuman sentiasa meniti di bibirnya. Sempat kami bergambar dan berautograf buat kenag-kenangan. Sehingga saat ini, saya masih ingat kata-kata belian yang ditulis di buku saya "INGATLAH ALLAH SELALU"...

Saya rasa rindu pada Haji Mohd Azmil Dato’ Mustapha.. Terasa bertemu dgnnya memberikan ketenangan yg tak pernah saya rasa sebelum ini. Semoga Allah merahmati Haji Mohd Azmil Dato’ Mustapha dan anak-anak, aamiin Semoga Allah izinkan saya bertemu dgn beliau lagi ^_^



Comments

Popular Posts