Biiznillah (bahagian~2)



Biiznillah~Bahagian 2




Assalamualaikum
 With reference to our offer for temporary employment, we wish to inform that you will be completing your contract with the Bank on 17 July 2011. Your last day of employment will therefore be on 16 July 2011.

For the meantime, please ensure to fully utilize your leave entitlement prior to the completion of your contract and kindly surrender all the Bank’s belongings to your Branch Manager prior to you leaving service.

On behalf of the Bank, we take this opportunity to place on record our sincere thanks for the services rendered and wishing you the best in your future undertakings.

Thank you





HR memohon maaf diatas kesilapan surat ini. Aku tak kisah! Serius! Bos dan seluruh warga ofis tidak bersetuju dengan keputusan aku untuk meletak jawatan 1 July ini.
                    Pelbagai panggilan daripada Valuer, Lawyer Hafiz dan beberapa staff di Regional Ofis menghubungi aku bertanyakan kesahihan peletakkan jawatanku ini. Benar! namun bukan kerana email yang slaah tuuuu, tapi kerana ayah! Ayah ibu perlukan aku..
                    Semalam Bos memanggil aku.Meminta aku berfikir banyak kali. Aku mengangguk tanda nekad. Dia meminta aku menghubungi Head Department berkenaan permohonanku. Aku telefonla juga walaupun tak tau nak kata apa dah.Tipulah aku tak fikir pasal masa depan tapi ayah dan ibu pun masa depan aku juga!
                    Ternyata Encik Bost terperanjat dengan masalah yang aku hadapi. Dia memberi kata dua; cuti tanpa gaji atau pindah cawangan. Laju je mulut aku menutur pilihan ke-2.Cawangan Sungai Besar adalah yang paling hampir dengan ayah. Aku khabarkan pada ibu dan Allah dalam sujud terakhirku moga-moga jika berpindah itu yang lebih baik, maka mohon dipermudahkanlah.
                     Petang selepas Asr, Encik Noor menghubungi aku. Asst Manager En. Bost.apa pilihan pun tiada untuk aku melainkan...RESIGN!. Amat berbeza dengan apa yang En.Bost terangkan pada aku semalam. Sepertinya En.Noor tak bersetuju dengan pilihan yang diberi oleh En. Bost kepadaku. So for win-win situation, aku berhenti! Dia dapat staff baru, aku dapat family aku.Gamat satu ofis mendengarkan perkhabaran daripada En.noor. Semuanya tidak bersetuju dengan keputusan yang telah dibuat oleh En. Noor kepada ku. Apa daya aku.... aku cuma pekerja bawahan.
                     Short briefing tergempar diadakan. Terharu rasanya mendapat sokongan daripada branch. Segera aku tenangkan keadaan dengan menerangkan pro n cons Encik Noor kalau membantu aku berpindah ke cawangan lain. Apa yang boleh aku katakan,


" I'm not somebody. I've nothing to say. Just pray for my father",


Sepi ofis hingga boleh kedengaran deru angin aircond dari siling. Aku mula menapak ke meja mengemas mana-mana yang patut. tak banyak pun barang yang hendak dikemaskan. hanya sekadar mengemas doc client dan menyimpul beberapa kenangan disini.


Alhamdulillah keadaan ayah semakin pulih namun apa yang memilukan bila perkhabaran adik berkenaan kaki ayah. Kaki ayah dikorek pada bahagian buku lali hingga menampak putih tulang kaki...... MashaAllah sakitttnyeee dan kuatttnyeee ayah saya :)


Ayah,
Akak sayang ayah. Biarlah akak bermula daripada bawah, kerja kedai kasut Ah Beng pun takpe asalkan dekat dengan ayah. Dekat dengan ibu ^__^ Akak dah kisah dah bu, ayah. Money is nothing. Family is everything :)

Comments

Popular Posts