Akhirnya aku temui....

Salam buat hari sabtu yang mulai memakan hampir keseluruh harinya tanpa aku sedar..

Terlalu banyak perkara baru aku ketahui. Pertama penemuan facebook DIA. E-mail dia yg pertama di inbox company aku... dan status DIA sekarang.

Aku tau aku perlu, wajib dan harus melupakan DIA. Sahabatku tak putus-putus memberi semangat agar teruskanlah melupakan orang yang tak menghargai kehadiran aku dalam hidupnya. 8 tahun bukan 1 tempoh masa yang singkat. Bagaimana mungkin memori 8 tahun itu aku lupuskan semudah aku melupuskan document clients kat ofis dengan menggunakan mesin shredded paper???

Sahabat, along dan angah tak pernah bersetuju untuk aku terus berharap pada DIA. Anggapan kenangan silam dah berlalu dan mulakan memori baru bersama si dia yang lebih tahu menghargai aku sambut dengan hambar. Aku tau aku memusnahkan masa depan aku sendiri. Aku sekuat Khadijah isteri Nabi Muhammad s.a.w. Aku tak setabah Zulaiha isteri Yusuf. Aku juga tak sehebat Siti Hajar isteri Nabi Ibrahim.

Biarlah masa dan keadaan yang menentukan segalanya... Kerana aku bahagia begini sungguhpun DIA tak tahu apa yang aku rasakan saat ini. Kebahagiaan aku bukanlah terletak kepada keakuran DIA tetapi menyemai cinta untuk DIA itu lebih memberikan rasa yang cukup indah dan halus dalam sanubariku..

Sampai bila? Entah. aku tak punya jawapan itu :(

Comments

Popular Posts