@UIA


Assalamualaikum

Selamat pagi Malaysia....

Aku tiba di UIA pukul 4.30 petang semalam setelah menempuh lautan manusia di KL Sentral. Rasa mual bercampur pening masih tak hilang lagi. Mana tak nye, aku disajikan lagu-lagu india kat MinnalFM yang teramat kuat oleh Omnibus Bas Kuala Selangor. Allah je yang tahu betapa terseksanya aku. Dan yang pasti, aku dah pun kat UIA.

Apa aku buat kat sini?

Atas urusan clearance, aku menapak kat sini, kat bilik Aine...secara haram! Hehehe... ala macam kasar je bunyi. tapi memang betul. Kalau nak halal, kena apply Live-In During Vacation (LIDV). Oleh kerana mahukan percuma tanpa perlu keluar sekupang pun, aku nekad bersama 2 orang konco untuk menetaplah secara illegal. Shhhh..jangan bagitau sesiapa ye :)

Urusan clearance memerlukan kekuatan fizikal dan stamina kerana kita perlu round 1 UIA untuk memastikan kita bebas daripada sebarang masalah a.k.a hutang. Maka dengan itu, barulah UIA boleh release kita sebagai graduan lepasan UIA. Oleh yang demikian, tugasan ini bermula lagi 2 jam memandangkan kawan-kawan yang mahu ikut sudah memanjangkan hajat menyambung angan-angan tak sudah selepas subuh tadi. Terpaksa lah aku memberi laluan kepada mereka sedang selimut mereka sudah ditarik ke paras kepala..

Sehubungan dengan itu, perasaan mual dan pening akibat tragedi semalam, membuahkan hasil yang memuaskan. Deman juga selesema dikurniakan Allah kepada mereka yang sabar. Boleh plak dorang fikir aku calon H1N1..ada ke patut? Doakan aku sembuh ke apa ke.. ni doa yang tak baik.. apa punya kawan la...

Oklah, semoga segala urusan hari ini dipermudahkan Allah. Aku nak kongsi satu petua dalam memastikan urusan menjadi lancar. Sebelum melangkah keluar dari bilik, baca Sural Al-Inshirah sebanyak 3x. InshaAllah segala yang dirancang diizinkan Allah.

Waallahualam.. Moga bertemu lagi...

P/s: Teringin nak makan epal merah yang dipeik dari pokok oleh tangan kananku ini.....




Comments

Popular Posts