First Day ^__^

Assalamualaikum semua...

Hm... hari pertama utk blogku aku ingin berkongsi sedikit info berkaitan dgn sahabat. Sahabat kita ibarat cermin peribadi kita. Dialah yg memberitahu kita mana yg baik mana yg buruk. Sungguhpun begitu, kalau kita tersilap memilih sahabat, alamatnya kita akan nampaknya baik tetapi sebenarnya buruk belaka.

Alhamdulillah saya mempunyai sahabat yg baik dan inshaAllah baik selamanya hingga ke syurga. Dia adalah Fatimah Az-Zahra Abdul Syukor. terbayang kembali bagaimana dia berusaha mengubah diri saya yg khilaf dan ego kepada seorang yg pemaaf dan berlembut hati berbanding Khairunnisa' yg dulunya pendendam dan sukar menerima teguran orang. Terima kasih sahabtku kerana ketabahan dan keikhlasanmu, aku menjadi seperti erti namaku "Khairunnisa'" inshaAllah aku akan berusaha utk terus dlm keadaan "khairun", amiinn...

Sahabat yg baik bukan bersama kita di waktu sennag sahaja, tetapi sanggup bersama dan berusaha bersama-sama dlm keadaan getir dan menyukarkan. Semoga Allah meredhai persahabatan yg ikhlas krn Allah dan dipertemukan kembali di akhirat sana.

P/s: Sukarnya nanti hidupku tanpa DIA semester depan... Kuatkan aku Ya Rabbi

Comments

Popular Posts