Sunday, January 31, 2010

Alahan oh alahan....



Salam buat kalian yang sudi membaca blog saya...

hmm...cuti seminggu dah berlalu. Sepanjang cuti tangan nie tak betah memegang buku, dalam erti kata lain, tak mau belajar. Seronok menghayati cuti bersama keluarga dan telatah Si Comel.

Beberapa hari sebelum cuti berakhir, ibu menyiapkan makan tengahari. Lauk ikan kembung goreng, nasi ayam, ayam masak merak, sambal belacan dan hirisan timun sebagai sayur. Semuanya bertambah rancak bila adik pulang dari library membawa 3bungkus air kelapa segar. Seleranya tak terkata. Al-maklumlah lama tak makan air tangan ibu. Ibu menggeleng sambil tersenyum apabila tangan ni pantas menambah nasi. hehehehee....

Malam itu...

aku mula rasa kurang selesa. ruam-ruam merah mula menjalar di lengan dan leher. aku anggap itu sekadar ruam sebab malam itu aku mandi lambat. tangan ni ligat menggaru waktu tidur

Esok pagi...

MashaAllah bertambah banyak. malah berbintat bagai digigit nyamuk. aku rasa kesan digigit nyamuk. aku memang tidur tanpa berselimut. Rupanya bukan jugak. malah rasa gatal tu memaksa aku kerap membersihkan badan.

Petang tue, Angah belikan Dettol,sabun dan cecair antiseptik kaler oren. Lega sket walaupun gatal tu masih ada tapi kuranglah sket.. Asal berpeluh je mula la rasa gatal datang.

Dan malam ni............ dia masih begitu!

Mungkin penangan ikan kembung...

Terpaksa esok pagi lepas kelas, gagahkan juga ke IIUM Clinic. tak larat rasanya nak tidur sekarang nie. Aku boleh bayangkan jarum injection esok....

Tolong..... Ya Allah~

Alahan oh...alahan....

1 comment:

  1. Nisa' kita penah alaminya huhu mesti kena inject...

    ReplyDelete